vervolf ijsland

17 juni 2014 - Snaefellsnes, IJsland

we zitten nu op snaefellsnes in hotel Hellnar maar ik zal eerst de dagen er voor even beschrijven.14 juni zijn we naar husavik gereden een hele mooie toch, overal zie je de stoom uit de grond komen , ze zeggen wel eens het wordt te heet onder de voeten,nu hier komt dit wel uit.het water uit de kraan ruikt ook heel erg naar zwavel.ook zie je overal kokende modder poelen.verder reden we over mooie hoogvlaktes af en toe vond ik het wel eng hoor en had ik  de bibbers in de benen,maar ja dat hoort er bij.het huisje was wel klein maar de omgeving heel erg mooi we keken op de baai en hebben ook de walvissen zien spuiten van af het balkon.Akureyri is voor hier een grote stad voor ons niet zo maar het is er wel mooi,de huizen zijn bijna allemaal van golfplaat en veel verschillende kleuren.we zijn naar het noorden gereden tot bijna bij de poolcirkel maar dat was erg troosteloos en verlaten af toe een huis of een boerderij..we hebben wel heel erg mooi weer gehad konden dan ook tot laat in de avond in de zon zitten.hier is nu minder het mist en het regent een beetje.de foto"s komen thuis wel want het internet is hier niet zo best.de rit nar snaefellnest was heel erg modderig de auto zag er niet uit maar ja het ging ook heel veel over gravel wegen en langs de kust dus wel erg mooi om te zien,vooral heeel veel schapen en IJslandse paardjes.morgen rijden we naar reykjavik en overmorgen vliegen we weer naar huis,dus dar meld ik me wel weer.

heel veel groetjes van bert en marianne

1. Heleen Westerveld:
    17 juni 2014
    Geniet nog even van de vakantie en een goede reis terug.